Vragen over betalingen

Betalingen aan ons

Bij het afsluiten van je verzekering kun je kiezen of je de premie per maand, per kwartaal, per halfjaar of per jaar betaalt. Wil je de betaaltermijn wijzigen? Neem dan contact op met je adviseur.

Je kunt ons op twee manieren betalen: via een automatische incasso van uw bankrekening of door zelf het bedrag over te maken.

Automatische incasso:
Wij halen de premie automatisch van je rekening af. Voor de betaling zelf hoef je verder niets te doen.

Nota betaling:
Wij sturen je een brief of een e-mail met de nota en een betaallink (iDeal).

Als je betaalt via internetbankieren vermeld dan in je betalingsomschrijving het juiste kenmerk. Die vindt je op de nota. Kom je hier niet uit? Noteer dan je klantnummer, het polisnummer óf je postcode en huisnummer. Voor vragen kun je altijd terecht bij je adviseur.

Soms komen nota’s die per e-mail zijn gestuurd in de map ‘ongewenste post’. Staat de nota niet in de map ‘ongewenste post’ of heb je geen nota per post ontvangen, neem dan contact op met je adviseur. Zij kunnen de nota alsnog sturen.

Betaal je nu via een nota en wil je dit omzetten naar automatische incasso? Neem dan contact op met je adviseur.

Automatische incasso

Binnen een paar dagen ontvang je van ons een bericht dat de incasso niet is gelukt. Je kunt dan alsnog de betaling met internetbankieren of de ontvangen betaallink doen.

Als wij je e-mailadres hebben, sturen wij je een e-mail met nota en betaallink. Houd je mailbox in de gaten en controleer ook je ongewenste items. Zodra je de nota hebt ontvangen, kun je de openstaande premie aan ons overmaken

Als wij geen e-mailadres van je hebben, sturen wij de nota per post met daarin alle benodigde betaalgegevens. Zodra je deze nota hebt ontvangen, kun je de openstaande premie aan ons overmaken.

De automatische incasso blijft hierna actief. De volgende betaling zullen wij dus weer automatisch bij je in rekening brengen.

Wil je de dag van het incasseren aanpassen? Neem dan contact op met je adviseur.

Wil je dat wij de premie van een ander rekeningnummer incasseren? Neem dan contact op met je adviseur.

Achterstand in betaling

Het kan gebeuren dat je een keer te laat bent met betalen. Het is belangrijk om je premie alsnog zo snel mogelijk aan ons over te maken. Zo voorkom je dat je (tijdelijk) geen dekking meer hebt. Bekijk de stappen die je kunt nemen als je te laat bent met het betalen van je premie.

Om te voorkomen dat de dekking van de verzekering wordt opgeschort, sturen wij 16 dagen na de vervaldatum van de premie een betalingsherinnering. Wij attenderen je er op dat je binnen 14 dagen na verzending van de brief voor betaling dient zorg te dragen. De dekking van de verzekering komt namelijk te vervallen als de premie niet binnen 30 dagen na de vervaldatum is betaald.

We sturen een tweede betalingsherinnering als de premie 21 dagen na verzending van de betalingsherinnering nog niet is betaald. In deze betalingsherinnering wijzen we je er op dat de dekking is vervallen en de kentekens van verzekerde motorrijtuigen bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) worden afgemeld. Je bent op dat moment (tijdelijk) niet verzekerd. Bij betaling van de premie wordt de dekking de dag na ontvangst van de premie hersteld.

Wij sturen een derde en laatste betalingsherinnering als de premie 21 dagen na verzenden van de 2e betalingsherinnering nog niet is betaald. In deze betalingsherinnering zullen wij nogmaals vermelden dat u op dat (tijdelijk) niet bent verzekerd.

Wij raden je aan om op tijd actie te ondernemen door om hulp te vragen bij je adviseur. Zo voorkom je vervelende gevolgen. Bijvoorbeeld dat de dekking van je verzekering vervalt en je daardoor niet meer verzekerd bent tegen schade. Het is misschien ook een goed moment om nog eens goed naar je verzekeringen te kijken, samen met je adviseur.

Betalingsproblemen kunnen iedereen overkomen. Neem contact op met je adviseur voor de mogelijkheden. Daarnaast verwijzen wij jou naar Geldfit.nl. Een gratis adviesplatform om iedereen te helpen financieel fit te worden. Onderneem op tijd actie om grotere problemen te voorkomen.

Als het een keer niet lukt om je premie op tijd te betalen neem dan contact op met je adviseur. Deze zal dan bekijken of het voor het betalen van deze premie een betalingsregeling getroffen kan worden.

Bij een betalingsregeling betaal je de achterstallige premie in termijnen. Had je (tijdelijk) geen dekking meer, dan wordt de dekking een dag nadat wij het eerste termijnbedrag hebben ontvangen weer hersteld.

Het is vervelend dat je een betalingsachterstand hebt. Dat betekent dat je nu in een onverzekerde periode zit. Of wij de schade vergoeden, hangt af van een aantal factoren. Neem voor meer informatie contact op met je adviseur. Let op: wij raden je aan om zo snel mogelijk te betalen. Wij herstellen de dekking voor je verzekeringen 24 uur ná ontvangst van je betaling.

Betaal zo snel mogelijk. Wij herstellen de dekking voor je verzekeringen 24 uur ná ontvangst van je betaling. Heb je vragen of hulp nodig bij betalen? Neem dan contact op met je adviseur.

Dan nemen wij geen schades meer in behandeling vanaf de vervaldatum van de niet betaalde premie. Ook is het mogelijk dat je al betaalde schades over die periode aan ons moet terugbetalen. Dat is heel vervelend. Betaal daarom zo snel mogelijk je achterstand. Wij herstellen de dekking voor je verzekeringen 24 uur ná ontvangst van je betaling. Heb je vragen, of hulp nodig bij betalen? Neem dan contact op met je adviseur.

Let op: is de dekking van je verzekering voor je voertuig (zoals je auto, motor, scooter) inmiddels vervallen? Dan riskeert je een hoge boete van de Rijksdienst Wegverkeer. Het is volgens de wet verplicht om voor jouw voertuig een verzekering te hebben.

Betaal zo snel mogelijk. Wij herstellen de dekking voor je verzekeringen 24 uur ná ontvangst van je betaling.

Waarschijnlijk is er een periode geweest waarin je voertuig niet was verzekerd. Misschien is dit nog steeds het geval. Neem contact op met je adviseur om de situatie te bespreken. Doe dat zo snel mogelijk, want het is volgens de wet verplicht om voor jouw voertuig een geldige verzekering te hebben.

Uitbetalingen aan jou

Bedragen die je terugkrijgt betalen wij meestal binnen 1 week nadat wij je brief of e-mail over je premieteruggave hebben verzonden

Na ontvangst van ons bericht kun je de schadevergoeding meestal binnen vijf werkdagen op je rekening verwachten.

Wij maken geld over naar het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Wij vermelden het rekeningnummer ook in de brief of e-mail die je van ons hebt ontvangen over de (schade)uitkering. Klopt dit rekeningnummer niet? Neem direct contact op met je adviseur.